22 Mayıs 2010

Güneş

Acele etme güneş,
Biraz daha bekle,
Biliyorum yarın yine geleceksin.
Ama hiç gitme istiyorum.
Geceye bırakma beni,
Sokak lambaları tutar mı yerini?
Soba senin gibi ısıtabilir mi?

Gitme güneş,
Belki bencilce davranıyorum,
Ama geceye kalmak istemiyorum.
Yalnız bırakma beni.
Korkuyorum karanlıktan,
Sevmiyorum gecenin esrarını.
Bu kadar gizemli oluşu korkutuyor beni.


Dur güneş,
Bugünde burada dur.
Kızmakta haklısın,
Korkak bir çocuk gibi davranıyorum.
Uyku vakti gelmesin istiyorum.
Eğer kendimi saklama şansı verirsen bana,
Yine başlarım ağlamaya.

Kal güneş,
Biraz daha kal,
Üşümesin ellerim
Ayrılma vakti gelmesin.
Tenhalaşmasın sokaklar,
Herkes çekilmesin odasına,
Yalnız kalmayayım.



Ya da git güneş,
En iyisi git.
Üşümeden sıcağın kıymetini anlayamam.
Karanlıkta kalmazsam,
Aydınlığa bu kadar bağlanamam.
Hep burada durursan,
Gece hiç gelmez o zaman.
Ve benim sevdiğim güneş,
Her gecenin ardından inatla doğan…

2 yorum:

  1. sanırım bugünde" yi "bugün de" olarak yazman lazım

    YanıtlaSil
  2. Daha yoğun bir anlatım olabilirdi. Örneğin ilk iki dizeye bakalım:
    "Acele etme güneş,
    Biraz daha bekle"
    güneşe acele etme derken zaten biraz daha beklemesi istenmiyor mu?
    ya da şiirin başlığı "güneş" olduğundan "acele etme güneş" diye başlarken "güneş" ifadesi kullanılmayabilirdi diye düşünüyorum

    YanıtlaSil