12 Haziran 2010

YAŞAMAK İÇİN

Yaşamak nedir bilmez ki
penceresiz koğuş
koğuştaki mapus
karanlıktaki korkak
Ve yaşamak nedir bilmez, gözünü kan bürümüş mahluk.

Hiç yaşamamış say
sağır halkları
Çünkü hiç yaşamadı
sessiz halk şarkıları

Yaşamak için
insanların kokusu gerek
biraz temiz hava
Ve alabildiğine
mis gibi
Özgürlük gerek insana

Damağında kalması gerek
Coşkunun tadının
Tutkunun ve aşkın,
Yaşamanın aşkı,
Özgürlüğe doymak
gerek

Ve bir tek lokmada, bir yudumda saklı
coşku, tutku, aşk
Ve hürriyet

Yaşayamam ben
ellerim toprağa değmedikçe
hissetmedikçe
kalabalığın nefesini ensemde
ellerimiz kavuşmadıkça

Yaşayamam özgür olamazsam.

4 yorum:

  1. İnsanların içindeyim
    Seviyorum insanları
    Hareketi seviyorum
    Düşünceyi seviyorum
    Kavgamı seviyorum

    Nazım Hikmet

    (ayrıca bknz Grup Yorum İnsanların içindeyim)

    YanıtlaSil
  2. Yazarken nazım hikmet'ten "ilham" almadım desem yalan olur.Hatta adeta küçük bir nazım hikmet özentisi oldum.

    YanıtlaSil
  3. nazım okuyunca özenmeden edemiyor insan :D bloga koymaya utanıyorum nazım özentisi şiirlerimi

    YanıtlaSil
  4. sanırım Nazım da annesinin sevgilisi olan Yahya Kemal' e öykünüp şiiri yazmaya başlamış-bloğu bu boş rivayetlerle meşkul ettiğim için özür dilerim-.

    YanıtlaSil